Małżeństwo

Sakrament małżeństwa

 

  1. Kandydaci do małżeństwa powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej w miejscu zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego co najmniej na trzy miesiące przed zaplanowanym terminem ślubu. Jeśli ślub ma być w innej parafii niż ich rodzinna, potrzebna jest zgoda proboszcza parafii jednego z kandydatów.
  2. Wszelkie sprawy związane z zawarciem sakramentu małżeństwa załatwiają tylko i wyłącznie narzeczeni.
  3. Rezerwacji terminu ślubu można dokonać tylko na bieżący i następny rok kalendarzowy.
  4. Dokumenty potrzebne do zawarcia małżeństwa:
  1. Świadkami ślubu mogą być jedynie osoby pełnoletnie, bez względu na narodowość

i wyznanie, nie mogą być to jedynie osoby które oficjalnie wystąpiły ze wspólnoty Kościoła Katolickiego.

  1. W celu spisania protokołu i wypisania zapowiedzi należy się zgłosić z kompletem dokumentów i pełnymi danymi świadków 3 miesiące przed planowanym ślubem po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania w kancelarii, telefonicznie dzwoniąc pod numer 032 430 12 37, lub drogą mailową adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w czasie sakramentu małżeństwa mogą być wykonywane tylko utwory muzyczne o charakterze liturgicznym.

Zestaw pieśni i oprawę muzyczną uzgadnia się wcześniej z Panem organistą.

Drukuj